Paramount geanimeerde vervolg PAW Patrol The Mighty Movie domineerde de box office bij zijn debuut.
De film maakte een sterke entree en verdiende indrukwekkende $23 miljoen van bijna 4.000 locaties in Noord-Amerika. Deze kaartverkopen waren ruim voldoende om de drie andere nieuwe landelijke releases te overtreffen, waaronder Lionsgate’s gruwelijke Saw X.
Met goede recensies en sterke scores bij het publiek verdubbelde het vervolg op PAW Patrol bijna het debuut van zijn inventief genoemde voorganger uit 2021, PAW Patrol The Movie, die opende met $13 miljoen en tegelijkertijd op Paramount+ verscheen. Het nieuwste avontuur, gebaseerd op de populaire kindertelevisieshow van Nickelodeon, ging ook internationaal van start en bracht $23,1 miljoen op, wat het wereldwijde totaal op $46,1 miljoen bracht. “Het is fantastisch”, zegt Chris Aronson, de president van Paramount’s binnenlandse distributie, over het openingsweekend van de film. “Het is een bewijs van de blijvende en groeiende populariteit van dit eigendom.”
Volgens Variety, Terwijl Dumb Money uitdagingen het hoofd biedt, behoudt The Nun II zijn aanwezigheid in de box office en behaalt de vierde plaats met $4,6 miljoen in zijn vierde weekend. De bovennatuurlijke sequel heeft tot nu toe $76,7 miljoen opgeleverd in de Verenigde Staten en $231 miljoen wereldwijd.
Het bioscooplandschap evolueert voortdurend, met een mix van familievriendelijke avonturen, horror klassiekers en sciencefiction-thrillers die het publiek op hun eigen unieke manieren aanspreken. Uiteindelijk regeerde PAW Patrol The Mighty Movie positief over de box office en herinnerde ons eraan dat er altijd ruimte is voor geanimeerde helden in de wereld van cinema.